کارسلینگ چیست + قیمت و روش نصب
شرکت خاوران صنعت، با دارا بودن سال ها سابقه موفق در حوزه ساخت انواع بالابر خانگی و صنعتی، جهت رشد و ساخت بالابرهای باکیفیت و استاندارد، با کمک تیمی کارشناس و متخصص، آماده پاسخگویی و مشاوره به سوالات شما است. شما میتوانید از طریق دکمه زیر با ما در ارتباط باشید.
همه روزه از ساعت 8:00 الی 20:00
سازنده مطمئن کارسلینگ هیدرولیک در اصفهان
تهیه کارسلینگ از مکان معتبر و مطابقت و هماهنگی آن با سایر اجزا بالابر های هیدرولیک، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت خاوران صنعت یکی از پیشروان صنعت ساخت و تولید کارسلینگ در اصفهان است. این شرکت با بهرهگیری از تکنولوژیهای پیشرفته و تیم مهندسی مجرب، محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بینالمللی را تولید میکند.
خاوران صنعت با تمرکز بر نیازهای بازار و ارائه راهحلهای سفارشی برای مشتریان، به یکی از معتبرترین نامها در زمینه تولید کارسلینگ در ایران تبدیل شده است. این شرکت خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی قوی را نیز به مشتریان خود ارائه میدهد. این کار در جهت ایجاد اطمینان خاطر از تجربه خریدی رضایتبخش برای مشتریان است. خاوران صنعت همچنین به توسعه و نوآوری در طراحی کارسلینگ های جدید میپردازد تا بتواند نیازهای متغیر بازار را برآورده سازد. این شرکت محصولات خود را به اصفهان و سراسر کشور ارسال میکند.
جهت سفارش کارسلینگ در اصفهان
⛑ نصب کارسلینگ در اصفهان | شرکت خاوران صنعت |
🛠 خدمات شرکت کارسلینگ در اصفهان | مشاوره، طراحی و نصب انواع کارسلینگ |
📍 آدرس | اصفهان خیابان کهندژ ایستگاه دوپله روبروی کوی ۵۵ |
☎ ارتباط با ما | ۰۹۱۳۰۶۱۵۵۳۹ -مدیریت: کارخیران |
شناخت کارسلینگ و انواع آن
به مهمترین و پیچیدهترین قطعه در آسانسورهای هیدرولیک که کابین روی آن قرار گرفته و باعث حمل و جابهجایی ایمن و بیخطر آسانسور میشود، کارسلینگ میگویند. این قطعه باعث رفع لرزش و صدا های احتمالی در کابین آسانسور های هیدرولیک میشود. قطعه پاراشوت لحظهای نیز روی کارسلینگ نصب میشود. در ادامه به معرفی انواع کارسلینگ پرداختهایم.
کارسلینگ مستقیم
این کارسلینگ در نهایت سادگی ساخته شده و قطعاتی مانند پاراشوت، قلاب بکسل، فلکه و… در آن وجود ندارند. این مدل دارای دو تیرک افقی (فورک) و دو ستون عمودی یا همان سازه استراکچر است. این مدل در بالابر های آسانسوری جک مستقیم مورد استفاده قرار میگیرد.
کارسلینگ غیرمستقیم
این نوع کارسلینگ کاملاً مجهز و تمامی قطعات مهم از جمله قلاب بکسل، پایه جک، فلکه، استراکچر و… را دارا است. در آسانسور های جک در کنار غیرمستقیم از این نوع کارسلینگ استفاده میشود. وجود سیم بکسل ها در این مدل باعث لزوم وجود پاراشوت لحظهای شده است. نام دیگر این کارسلینگ 1:2 است.
کارسلینگ آسانسور هیدرولیک
در آسانسور های هیدرولیک نیرو و توان لازم برای حرکت از طریق یک سیال روغنی که در پاوریونیت قرار گرفته تولید و به وسیله جک به کابین منتقل میشود. برای حرکت ایمن کابین در آسانسور های هیدرولیک از کارسلینگ استفاده میشود. سیستم پاراشوت برای جلوگیری از سقوط ناگهانی نیز روی کارسلینگ نصب میشود. در آسانسور های هیدرولیک کارسلینگ روی دو رشته ریل قرار گرفته و حرکت و هدایت این قطعه نیز به وسیله ریل ها انجام میشود.
کارسلینگ ریل معکوس (کارسلینگ کششی)
برای آسانسور هایی که دارای دو یا سه درب هستند از سیستم ریل معکوس استفاده میشود. در آسانسور های کششی از این سیستم استفاده میشود. در این نوع آسانسور ها کارسلینگ ریل معکوس نصب میشود. این نوع کارسلینگ از فضای اشغالی کمتری نسبت به دیگر روش ها برخوردار است. معمولاً در چاله هایی که دارای فضای کمی هستند نیز از این کارسلینگ استفاده میشود.
کارسلینگ پیت لس
چنانچه یک آسانسور فاقد پیت یا چاهک باشد، در طراحی آن از کارسلینگ مدل پیت لس استفاده میشود. این نوع کارسلینگ ها دارای ترمز ایمنی لحظهای از نوع غلتکی هستند.
اجزای تشکیلدهنده کارسلینگ
کارسلینگ یکی از مهمترین و پیچیدهترین قطعات در آسانسور های هیدرولیکی است. این قطعه خود از قطعات اصلی و فرعی بسیاری تشکیل شده است. 3 قطعه اصلی یک کارسلینگ استاندارد شامل موارد زیر است:
استراکچر یا سازه کارسلینگ
این قطعه در واقع سازه ای l شکل است که وزن کابین و بار داخلی آن را تحمل میکند. این سازه شامل دو ستون عمودی و فورک ها افقی است. در واقع کابین روی همین فورک ها قرار گرفته و از بخش سقف نیز به ستون ها متصل و محکم میشود. استحکام بالا در این قطعه از اهمیت زیادی برخوردار است.
پاراشوت کارسلینگ
در سیستم های هیدرولیک، پاراشوت ها نقش حیاتی در تأمین امنیت دستگاه و پیشگیری از سقوط ناگهانی را بر عهده دارند. محل نصب این قطعه در آسانسور های جک غیرمستقیم روی کارسلینگ و از نوع پاراشوت لحظهای است. پاراشوت های نصب شده روی این آسانسور ها بدون نیاز به گاورنر عمل میکنند.
رولر و کفشک های تخت
کفشک ها به عنوان یک واسط بین کارسلینگ و ریل ها قرار میگیرند. کفشک ها به دو نوع رولر و تخت دستهبندی میشوند. کفشک ها باید از مقاومت مکانیکی بالایی در برابر نیرو هایی که به آن وارد میشود برخوردار باشد. کفشک های رولر مقاومت بالایی داشته و در بخش زیر کارسلینگ به کار گرفته میشوند.
برخی دیگر از قطعات یک کارسلینگ هیدرولیک استاندارد شامل موارد زیر است:
فلکه، پایه جک، تعدادی لاتون برای حذف فضای اضافی پشت کفشک و ریل ها، دسته پاراشوت، فنر و لوله پرتاب که برای قلاب بکسل های سمت کارسلینگ استفاده میشود، تعدادی لنت کفشک تفلونی، بست تراول زیر کارسلینگ، بست زیر جک، سوئیچ پاراشوت، لقمه و پیچومهره ها، بست های نگهدارنده کابین به کارسلینگ، پشتبند های l شکل ریل، بست نگهدارنده پایه جک، بست های نگهدارنده جک، گلدانی، مجموعه کامل قلاب بکسل، مهاربند ها و سینی زیر ریل. تمامی این قطعات با دقت ویژهای بر روی کارسلینگ نصب میشوند.
قیمت کارسلینگ هیدرولیک در اصفهان
امروزه بازار رقابتی داغی در بحث تولید و فروش کارسلینگ ایجاد شده است. جالب است بدانید که استفاده از سیستم کارسلینگ باعث کاهش هزینههای آسانسورهای هیدرولیک میشود. با توجه به وجود نمونه های مختلف این محصول در بازار، قیمت روز و دقیق کارسلینگ به عوامل مختلفی همچون موارد زیر بستگی دارد:
- ابعاد و ظرفیت حمل بار
- نوع کارسلینگ انتخابی و کارایی آن
- نوع و کیفیت متریال به کار رفته
- نوع ورق به کار رفته
- قابلیتها و ویژگیهای اضافی نظیر سیستمهای ایمنی پیشرفته
- نوسانات قیمت مواد اولیه
- و…
کارسلینگهای ساخته شده از مواد با کیفیت بالا و دارای ویژگیهای خاص مانند پاراشوتهای پیشرفته یا رولرهای مقاوم، معمولاً قیمت بالاتری دارند. به طور کلی، برای تعیین قیمت دقیق یک کارسلینگ، باید تمامی این عوامل به دقت مورد بررسی قرار گیرند. همچنین، هزینههای نصب و خدمات پس از فروش نیز ممکن است به قیمت نهایی افزوده شوند. پیشنهاد میکنیم جهت اطلاع دقیق از قیمت روز انواع کارسلینگ با مشاوران خاوران صنعت در ارتباط باشید.
روش نصب کارسینگ هیدرولیک
فرایند طراحی و نصب کارسلینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و تمامی قطعات باید بادقت فراوان و بهصورت مهندسی شده طراحی و مونتاژ شوند. نصب کارسلینگ به وسیله دو ریل انجام میشود و باعث ساده شدن سیستم آسانسور میشود. ریل مربوطه بهصورت همزمان کارسلینگ، فلکه هرزگرد و جک متصل به کارسلینگ را هدایت میکند. بعد از قرارگیری کارسلینگ در جایگاه مخصوص خود و بستن دسته پاراشوت به صورت ایمن و اصولی، ادامه فرایند نصب به ترتیب زیر انجام میشود.
- اهرم قوطی پاراشوت به دسته پاراشوت با پیچ و مهره کونیک وصل میشوند. مهره نباید تا انتها سفت شود.
- در مرحله بعدی کفشک های بخش پایین کارسلینگ نصب میشوند.
- برای بستن رولر بخش پایین، ابتدا پیج روی آن را کاملاً باز کرده و در جایگاه مخصوص به خود در روی کارسلینگ و مماس با ریل ها نصب میشود.
- پیچ رولر باید به قدری سفت شود که رولر به آرامی با دست بچرخد و فقط میزان کمی با ریل درگیر شود. در همین مرحله پاراشوت نیز در جای خود تنظیم شده و پیچ های آن سفت میشوند.
- بعد از محکم شدن رولر و پاراشوت، پیچ های کفشک نیز باید سفت شوند.
- در مرحله بعدی کفشک های مربوط به بخش بالایی کارسلینگ در جای خود نصب میشوند.
- محافظ ریل در محل مناسب خود بین ریل ها و کارسلینگ نصب میشود.
- رولر های بخش بالایی همانند تنظیماتی که در بخش رولر های پایینی انجام شد، باید در پشت کارسلینگ با دقت بالا نصب شوند.
- بعد از اندازهگیری بخش بالا و پایین کفشک و اطمینان از نصب بودن آن در یک راستا، پیچ های مربوط به این قطعه سفت میشوند.
- برای اطمینان از نصب صحیح کارسلینگ، ستو های آن از بخش رو به رو و بغل شاغول میشوند.
- فورک کمکی کارسلینگ متناسب با اندازه کابین تنظیم و پیچ های آن سفت میشود.
- چنانچه بین لنت کفشک و تیغه ریل فاصلهای وجود داشته باشد، از لاتون برای پر کردن این فاصله استفاده میشود. کفشک ها نباید بیش از اندازه زیر فشار قرار بگیرند.
- در پایان عملیات نصب، آزمایش و تست های لازم با دقت بالا، قبل از قرارگیری کابین روی کارسلینگ انجام میشود.
نکات نصب کارسلینگ هیدرولیک در شرکت خاوران صنعت
شرکت خاوران صنعت از جمله نامداران تولیدکننده کارسلینگ در اصفهان است. این گروه فرایند تولید این قطعه را با ظرافت بالا و طبق فناوریهای روز، طراحی و آمادهسازی میکند. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی لازم برای تهیه کارسلینگ ایمن و معتبر، شما میتوانید با گروه خاوران صنعت در ارتباط باشید. برخی از نکاتی که در هنگام نصب کارسلینگ در این شرکت رعایت میشوند به شرح زیر هستند:
- برخی آسانسور ها دارای چاهک مخصوص نصب نیستند، در این حالت از کارسلینگ های پیت لس که دارای ترمز ایمنی لحظهای از نوع غلتکی است، جهت نصب استفاده میشود.
- اگر کارسلینگ روی آسانسور های از نوع کششی نصب شود، در آسانسور مربوطه قابلیت ریل معکوس و نصب بیش از دو در را ایجاد میکند؛ این نوع کارسلینگ فضای اشغالی بسیار کمی به اندازه تنها 32 تا 42 سانتیمتر را به خود اختصاص میدهد.
- کارسلینگ در آسانسور هایی که دارای سیستم هیدرولیک هستند توسط دو رشته ریل و در آسانسورهایی که بهصورت کششی کار میکنند بهصورت ریل معکوس نصب میشوند.
چکلیست نکات خرید و استفاده از کارسلینگ
- جهت جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین آسانسور و بالابردن امنیت آسانسور، حتماً باید کارسلینگ مربوطه مجهز به سیستم پاراشوت لحظه ای (ترمز اضطراری) باشد.
- استراکچر به کار رفته در کارسلینگ که مهمترین نقش را در ساخت این قطعه مهم دارد، باید به خوبی بتواند وزن کابین و بار به همراه نیروی وارده به آن را تحمل کند.
- بهترین متریال برای ساخت و پوشش کارسلینگ های هیدرولیک استفاده از ورقهای گالوانیزه و یا بهرهگیری از رنگهای الکترواستاتیک که کمترین اثر مخرب در محیطزیست را دارند، است.
- دقت کنید که قطعات کارسلینگ باید بیشترین میزان استحکام و تحمل وزن را داشته باشند.
- یک کارسلینگ استاندارد باید بهخوبی بتواند لرزشها و سروصدای های ایجاد شده توسط کابین را کنترل کرده و از ترمز ایمنی آسانسور بهخوبی حفاظت و پشتیبانی کند.
- دقت کنید که حتماً از سازههای کارسلینگی که مدل پیچومهره ای هستند استفاده کنید تا در هنگام انجام عملیات مونتاژ به مشکل بر نخورید و همچنین بهراحتی بتوانید سازه را دمونتاژ کنید.
- قطعات کارسلینگ باید بهصورت دورهای مورد بررسی قرار گرفته و هر گونه سایش، زنگزدگی و یا خوردگی بادقت بررسی و رفع شود.
- باتوجهبه اینکه کفشکها نیروی وارده بر ریلها را تحمل میکنند باید حتماً مورد بررسی قرار گیرند.
- هر گونه لرزش و صدای غیرطبیعی در این قطعه باید سریعاً مورد بررسی قرار گیرد.
- دقت کنید که بههیچعنوان بهصورت خودسرانه اقدام به تعمیر یا جوشکاری کارسلینگ نکنید.
ابعاد کارسلینگ هیدرولیک چقدر است؟
ابعاد کارسلینگ بسته به نیاز مشتری و نوع بار موردنظر برای حمل، میتواند بسیار متنوع باشد. کارسلینگها معمولاً به صورت استاندارد در ابعاد مختلف تولید میشوند، اما امکان سفارشیسازی ابعاد بر اساس نیازهای خاص مشتریان نیز وجود دارد.
عواملی مانند وزن بار، نوع بار، و فضای موجود برای نصب کارسلینگ، همگی در تعیین ابعاد آن نقش دارند. ابعاد استاندارد کارسلینگها معمولاً شامل طول، عرض، و ارتفاع مشخصی هستند که بر اساس محاسبات مهندسی برای تحمل وزن و اندازههای معمول بارها طراحی شدهاند. این ابعاد معمولاً از 60 سانتیمتر به بالا هستند. رعایت اصول مهندسی در تعیین ابعاد کارسلینگ نه تنها به ایمنی و کارایی سیستم کمک میکند، بلکه میتواند هزینهها را نیز بهینهسازی کند.
سؤالات متداول درباره کارسلینگ آسانسور در اصفهان
بههیچعنوان انجام این کار توصیه نمیشود چرا که یوک و چهارچوب کارسلینگ ها متناسب با کابین هر آسانسور طراحی میشود و ممکن است کارسلینگ انتخابی شما متناسب با ساختار آسانسور شما نباشد.
کارسلینگ ها وسیله ای برای حمل کابین آسانسور به صورت ایمن هستند. این وسیله باعث کنترل حرکت، لرزش و صدای آسانسور در حین حرکت شده و از سقوط ناگهانی جلوگیری میکند. کارسلینگ ها گزینهای مناسب برای آسانسورهایی با چاله کوچک و فضای کوچک هستند.
قیمت این وسیله در اصفهان به کیفیت برخی از قطعات به کار رفته برای ساخت کارسلینگ همچون: براکت اتصال جک، ستون زیر جک، فلکه هرزگرد، نگهدارنده جک، استراکچر، پاراشوت، ارتفاع چاهک، ظرفیت دستگاه (4، 5، 6، 8، 11 نفره) و... بستگی دارد.
کارسلینگ جک در کنار مستقیم و جک در کنار غیرمستقیم از متداولترین نوعها هستند. کارسلینگ جک در کنار مستقیم برای آسانسورهای کوچک مورداستفاده قرار میگیرد و حرکت توسط جک انجام میشود. از در جک در کنار غیرمستقیم برای آسانسورهای بزرگ و سنگین استفاده میشود؛ در این حالت حرکت توسط جریان روغن انجام شده و کارسلینگ بهصورت غیرمستقیم به جک متصل میشود.
بهصورت کلی یک کارسلینگ متشکل از یک چهارچوب و یک یوک است که ظرفیت، وزن و حجم کل کابین روی آن قرار میگیرد؛ بنابراین هر کارسلینگ متناسب با نوع و اندازه یک کابین ساخته میشود. کارسلینگ با کمک کفشک ها روی ریل راهنما حرکت میکند. پاراشوت نیز که وظیفه کنترل اضطراری آسانسور در لحظات حساس مانند سرعت بالا و سقوط ناگهانی را بر عهده دارد و روی کارسلینگ نصب میشود.
خاوران صنعت ارائهدهنده ایمن و بروز انواع بالابر هیدرولیکی
متخصصان ما آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما هستند.